În articolele precedente ți-am arătat cu poți folosi WhatsApp Business în favoarea afacerii tale. Ți-am povestit despre beneficiile pe care aplicația ți le oferă și am trecut în revista aspectul relațiilor cu clienții ce poate fi gestionat direct din aplicație. Dacă nu ai citit articolele le poți citi aici: Partea 1 și Partea a-2a.

Astăzi îți vom arăta cum te poate ajuta aplicația în marketing.

Ca orice utilizator de WhatsApp sunt convins că ai cel puțin 2 grupuri create, fie ele grupuri de familie, departament la job sau prieteni. Aceste grupuri sunt private, accesibile doar celor care fac parte din grup, și mai ales, personale, în sensul în care conversațiile devin mult mai deschise între membrii grupului.

Dar cu ce mă ajută grupurile pe WhatsApp Business?

Ei bine, grupurile pe WhatsApp Business te vor ajuta să îți fidelizezi clienții, să creezi grupuri private doar cu anumiți clienți și mai mult decât atât, să îți creezi un mic club VIP, exclusiv celor mai pasionați clienți ai tăi!

Crează un grup pe WhatsApp Business în care să incluzi doar clienții ce au cumpărat din magazinul tău cel puțin odată, sau de 2 ori. Depinde de tine la câte comenzi le oferi acest beneficiu.

Îndată ce grupul se populează, anunță clienții despre noile promoții pe care le vei avea și oferă un discount celor din grup, un cod promoțional spre exemplu. În acest fel îi fideliza iar aceștia vor simții că fac parte dintr-o comunitate.

Îți sugerez să deschizi subiecte de discuție, să ceri feedback clienților și să participi la orice fel de conversație pe care membrii grupului o inițiază. Acest grup nu a fost făcut doar pentru a trimite mesaje promoționale, ci pentru a crea o comunitate în jurul brandului tău.

Dacă dorești să mergi și mai precis cu crearea grupul, deschide un grup nou de conversație pentru clienții de nișă, și aici mă refer la clienții care comandă o anumită categorie de produse din magazinul tău. Spre exemplu, crează un grup pentru persoanele care sunt pasionate de tehnologie (asta dacă ai un magazin ce vinde electronice), sau un grup pentru femeile pasionate de încălțăminte.(la fel, doar dacă vinzi încălțăminte). Găsește nișele magazinului tău și strânge o comunitate de pasionați care să discute nu neapărat despre brandul tău, ci în jurul brandului tău.

Îți poți promova grupul de WhatsApp Business odată ce o comandă a fost realizată, poți menționa pe website-ul tău existența grupului său poți crea un mesaj de tip Broadcast (îți voi arătam mai jos procedura) tuturor contactelor tale, anunțându-i de noul grup.

Un alt tool foarte util este mesajul de tip Broadcast.

Îți selectezi contactele cărora dorești să le trimiți mesaj și mai apoi scrii mesajul.

WhatsApp Business te lăsă să trimiți mesaje ,,în masă” tuturor contactelor, în același timp. Nu e nevoie să trimiți fiecărui client în parte mesajul promoțional.

Pe lângă mesajele promoționale, poți trimite anunțuri de interes, cum ar fi un anunț pentru ,,out of office” sau mesaje de sărbători!

Clienții îți vor fi recunoscători!

Te atenționez! Nu trimite mesaje de tip spam, nimănui nu îi plac mesajele dese și care nu au un conținut valoros.

Acum că știi mai multe despre marketing-ul pe WhatsApp Business, te invit să îți creezi grupurile de contacte și să creezi o comunitate în jurul brandului tău!

Content writer TeCOMM: Bogdan Ilieș