October 12, 2016

Călin Biriș: „Pentru a atrage mai mulți clienți din online pentru un business este important să știi pe ce canale de comunicare, informare, vânzări și divertisment își petrec aceștia timpul”

calin-biris-speaker-tecomm-2016Cu o vastă experiență în marketingul online, Călin Biriș este speaker la TeCOMM eCommerce Conference&Expo, ce va avea loc între  25 și 26 octombrie la Grand Hotel Italia din Cluj-Napoca. Acesta va susține, în cadrul sesiunii de Start-up Area, workshop-ul pe tema Branding and Marketing my eCommerce business. În prezent este director al departamentului Digital al companiei Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, una dintre cele mai complexe platform de marketing online din România.

TeCOMM: Având o experiență de peste 8 ani în marketing online, care consideri că sunt cele mai importante aspecte de care trebuie să ținem cont pentru a realiza o campanie de marketing de success?

Călin Biriș: Dacă dorești să faci o campanie, pornește de la scopul și obiectivele acesteia. Succesul unei campanii este definit de atingerea obiectivelor într-un mod cât mai eficient, folosind minimul de resurse necesare, într-un timp cât mai scurt.

Alte aspecte importante de care să ții cont sunt: buyer personas sau publicul țintă căruia te adresezi, mecanismul campaniei, partenerii, canalele de comunicare, bugetul și planul de implementare.

Pentru a te diferenția pe piață este important ca fiecare campanie să accentueze punctele forte ale companiei tale și avantajele  față de concurență.

De asemenea, orice insight din comportamentul de consum al clienților se poate transforma într-o idee reușită de comunicare. Petrece cât mai mult timp cu clienții tăi și învață de la ei cum să vorbești pe limbajul lor și să le oferi ceea ce apreciază cel mai mult la produsele și serviciile pe care le vinzi.”

Care sunt cele mai frecvente probleme cu care se confruntă specialiștii în marketing?

Mulți specialiști de marketing îmi spun că apreciază cel mai mult la cursurile mele faptul că le ofer o structură clară după care se pot ghida. Sunt multe instrumente de online, care folosite în mod haotic te pot ține ocupat sau ocupată toată ziua, iar la final rezultatele să fie cu minus.

Spre exemplu, nu este suficient să postezi mesaje pe Facebook, dacă acestea nu le corelezi cu planul de business al afacerii în care lucrezi, sau dacă obiectivele companiei sunt defapt să ajungi la mulți clienți noi. Comunicarea organică pe Facebook te ajută în general să loializezi fanii existenți și să păstrezi legătura cu ei, însă pentru a ajunge la persoane noi ai nevoie de alte tactici de comunicare.

O altă problemă de care se lovesc marketerii cât și antreprenorii, este că nu au timp și competențe suficiente pentru a face tot ce este necesar în marketing online. Este dificil (dar nu imposibil) să-ți optimizezi continuu site-ul, să faci bannere, campanii de Google Adwords, să scrii articole, să trimiți newslettere și altele. Un marketer bun își cunoaște limitele și are colaboratori buni care să-l ajute pentru a-și atinge obiectivele.

Din pasiune pentru marketing, ai realizat proiectul educațional Online Mastery. Cum a luat naștere acest proiect?

În 2009 am ținut prima prezentare de marketing și publicitate online. Atunci mi-am dat seama că îmi place să ofer informații utile și să ajut alți profesioniști să devină mai buni în online. Acest lucru a devenit o misiune personală.

În 2012 am realizat primul meu workshop intensiv de Marketing Online care încă îl organizez de 4 ani. De atunci și până acum l-am actualizat cu cele mai noi tactici și strategii de online.

Deoarece cursurile în sală, sunt limitate la doar 30 de persoane, am creat platforma OnlineMastery.ro, pe care am lansat-o anul acesta, unde numărul de participanți este nelimitat pentru că o pot accesa și învăța online de oriunde și oricând cele peste 150 de lecții video cuprinse in curs. O lecție durează între 5 și 30 de minute. Toate sunt realizate în studio sau sunt tutoriale practice cu capturi de ecran. Am muncit mai bine de un an și jumătate să realizez tot conținutul cursului și încă îl actualizez continuu cu toate noutățile și schimbările platformelor prezentate în curs.

Educația continuă reprezintă un element cheie în dezvoltarea profesională a profesioniștilor în marketing. Ce aduce nou Online Mastery.ro?

Pentru că Marketingul Online este într-o permanentă schimbare, toți cursanții de pe platforma OnlineMastery.ro au acces gratuit pe viață la toate actualizările lecțiilor video din curs.

De asemenea, faptul că învățarea are loc online, toți cursanții pot învăța oricând, în ritmul lor, de acasă, de la birou, sau din concediu.

Față de alte cursuri existente în prezent, OnlineMastery.ro este cel mai complex training online de Marketing din România. Cei care se inscriu  învață practic, de la A la Z, tot ce trebuie să facă o companie în online pentru a atrage clienți noi și de a-i loializa. Sunt peste 50 de instrumente  prezentate, pe care eu le folosesc zi de zi în agenția mea, pentru clienții noștri. Experiența mea anterioară și prezentă ca marketer, mi-a dat posibilitatea să prezint în program 2 perspective, atât ca și client (Trilulilu & Zonga) cât și ca agenție (Loopaa).

Cum poți atrage mai mulți clienți în online?

Pentru a atrage mai mulți clienți din online pentru un business este important să știi pe ce canale de comunicare, informare, vânzări și divertisment își petrec aceștia timpul. Mai apoi, folosește tacticile cele mai eficiente pentru a-i aduce pe acești clienți din mediile lor pe canalele tale de conversie (site, blog, landing page-uri etc.). Sunt multe tactici. Cred că ar trebui câte un interviu pentru fiecare pentru a le prezenta eficiența.

Care sunt noile tendințe în marketingul online?

Videourile sunt pe val. Aici putem menționa:

  • folosirea de video de produse, pe paginile de vânzare;
  • folosirea de video ads pe Facebook sau Youtube;
  • crearea de webinarii sau video-uri Facebook Live;
  • folosirea de video ca background de website;

Snapchat este popular în rândul elevilor.

Instagram este popular în rândul iubitorilor de foto, selfie, mâncare, fashion.

Facebook vrea să devină singura platformă de care mai ai nevoie, prin integrarea browserului propriu în aplicație, introducerea de marketplace, construirea propriului magazin direct în pagina de business etc.

Facebook Instant Articles și Google AMP vor să crească viteza de redare a articolelor pe smartphone-uri.

Pop-up-urile încep să devină deranjante, iar Google le penalizează pe mobil.

Automatizarea marketingului online va deveni tot mai populară în rândul companiilor B2B.

Cum consideri că îi poate ajuta o conferință precum TeCOMM pe specialiștii în marketing și eCommerce?

Fiind speakeri și prezentări valoroase în cadrul conferinței, specialiștii pot să-și aducă la zi cunoștințele de marketing și eCommerce. De asemenea, la TeCOMM are loc și o bună radiografie a mediului local de comerț online. Orice antreprenor sau specialist din acest domeniu ar trebui să participe pentru a înțelege piața, cu oportunitățile și constrângerile ei.

Nu în ultimul rând, astfel de conferințe sunt o sursă bună de inspirație și conținut de calitate.

Abia aștept să ne vedem în 25 la trainingul de Branding & Marketing my eCommerce training! Până atunci, poți urmări cursul Online Mastery pentru a învăța de la A la Z ce înseamnă marketingul online 🙂